برنامه ای برای جا به جایی مردم روستای کنار صندل جیرفت نداریم

به گزارش مجله مدیاپلیر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، برنامه ای برای جا به جایی مردم روستای کنار صندل جیرفت نداریم.

برنامه ای برای جا به جایی مردم روستای کنار صندل جیرفت نداریم

علیرضا ایزدی در حاشیه بازدید از تپه باستانی کنار صندل جیرفت اضافه نمود: این سفر به منظور آنالیز و ضابطه مند کردن حریم تپه باستانی کنار صندل صورت گرفته و در تلاشیم مسائل توسعه ای روستا نیز هر چه سریع تر مرتفع گردد.

وی گفت: براساس داده های باستان شناسی، کنار صندل یک منطقه ارزشمند است و مردم در درازای تاریخ در این نقطه زندگی نموده اند؛ ضمن اینکه مردم زندگی روزمره خود را انجام می دهند، صاحبان و حافظان اصلی این محوطه نیز محسوب می شوند.

مدیر کل ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به دغدغه مردم کنار صندل جیرفت نسبت به جابجایی این روستا تاکید نمود: میراث فرهنگی برنامه ای برای جابجایی این روستا ندارد و به طور قطع مسائل آنان با ضوابطی که به حریم و عرصه این تپه تاریخی صدمه ای وارد نکند، قابل حل است.

وی توضیح داد: خروج مردم از این نقطه بدون شک باعث ایجاد مسائل زیادی برای آنان و بعلاوه محوطه می گردد که میراث فرهنگی هم قصد اینکه مانع زندگی مردم این منطقه گردد را ندارد. با آنالیز حریم تپه کنار صندل و تصویب ضوابطی بر آن مسائل مردم هم برطرف خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: midya0.ir شناسه مطلب: 1813

به "برنامه ای برای جا به جایی مردم روستای کنار صندل جیرفت نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای برای جا به جایی مردم روستای کنار صندل جیرفت نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید